Sælg mere med det rigtige logo

28 September 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Som nystartet  ambitiøs iværksætter er der mange ting der skal betales til. Et af dem er et logo og som noget der kan være svært at sætte en værdi på, kan det være nemt at springe over denne udgift og få en ven til at lave et logo, frem for at sætte sig ned med en professionel grafiker og få lavet et logo design ,der udtrykker det, som du og dit firma repræsentere.

Der skal ikke være mange der kontakter dig, før de penge en god grafiker koster at designe et godt logo design er tjent ind. Eller det modsatte.

At se på en vinetikette

Du kan sammenligne det med se på et visitkort eller en hjemmeside, når du skal finde en virksomhed som at kigge på en vinetiket for at vurdere om den er god. Især hvis du ikke kender vinen eller har fået den anbefalet af en du deler smag med. Ser etiketten god og gennemført ud og passer prisen indenfor det beløb du havde i tankerne køber du den. Ser den imidlertid kedelig ud vil du finde en anden vin. Sådan vil det også være med din visuelle identitet og så er det muligt at både du og vinen er verdens bedste.

De bedste logo

De bedste logoer er enkle og huskes. Det lyder nemt, men det er det ikke. Det kræver et helt specielt talent at få form og farver til at udtrykke dit firma. Tænk på de logoer du umiddelbart kan huske. Facebooks hvide f på en hvid baggrund, Googles 4 farvet cirkel eller Volkswagen vw, som for år tilbage siden blev stjålet af en hver, der var vilde med hip hop. 

Et godt logo design skal kunne fungere på en telefon, hvor det kun er 1 cm stort til at kunne fungere på en kæmpe Billboard.